L'Oréal Paris - Stand Up announcement
Θέμα
Ημερομηνία
Η L’Oréal Paris υπογραμμίζει τη δέσμευσή της για ενδυνάμωση των γυναικών σε όλο τον κόσμο.
Για τον εορτασμό της 50ης επετείου της εμβληματικής υπογραφής "Γιατί σου αξίζει", η L'Oréal Paris λανσάρει το διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα Stand Up ενάντια στην παρενόχληση σε δημόσιους χώρους.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η L'Oréal Paris ανακοινώνει την 50ή επέτειο της εμβληματικής υπογραφής "Γιατί σου αξίζει." Εδώ και μισό αιώνα, η μάρκα συνεχίζει αδιάκοπα την προσπάθειά της να διαλύσει τα εμπόδια με μοναδικό στόχο της την ενδυνάμωση των γυναικών. Από την πρωτοποριακή επιστήμη και τις καινοτομίες που δίνουν αυτοπεποίθηση στις γυναίκες μέσω της ομορφιάς, έως την οικογένεια spokespersons με έμφαση στη διαφορετικότητα, η L’Oréal Paris συνεχίζει τον αγώνα της ενάντια σε κάθε μορφή στερεότυπων προσφέροντας στις γυναίκες την αυτοπεποίθηση και τη δύναμη που χρειάζονται για να διεκδικήσουν τη θέση που αξίζουν στην κοινωνία. Συγκεκριμένα, η μάρκα επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της για προστασία της ατομικής αξίας μέσω του εκπαιδευτικού της προγράμματος Stand Up ενάντια στην παρενόχλησης σε δημόσιους χώρους, το οποίο ενεργοποιήθηκε παγκοσμίως στις 8 Μαρτίου 2020 σε συνεργασία με τη διεθνή ΜΚΟ Hollaback!. Όπως αποκαλύφθηκε σε μια δεύτερη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ipsos*, αυτή η πρωτοβουλία παραμένει προτεραιότητα, με μία στις τρεις γυναίκες να έχουν βιώσει σεξουαλική παρενόχληση σε δημόσιο χώρο στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19.
«Μου φαίνεται απίστευτο ότι η διάσημη υπογραφή μας έγινε 50 ετών, αλλά η αποστολή μας θα ολοκληρωθεί μόνο όταν δεν χρειάζεται πλέον να υπενθυμίσουμε στις γυναίκες την αξία τους. Είμαστε περήφανοι που συνεχίζουμε την υποστήριξή μας για αιτίες που καταπολεμούν τις διακρίσεις - μέσω προγραμμάτων όπως το Stand Up ενάντια στην παρενόχλησης σε δημόσιους χώρους - που είναι το κλειδί για την κατάρρευση των εμποδίων, δίνοντας στις γυναίκες την αυτοπεποίθηση και τη δύναμη να πάρουν τη θέση που τους αξίζει στην κοινωνία και να περπατήσουν ελεύθερα προς το πεπρωμένο τους», δήλωσε η Delphine Viguier-Hovasse, Global President της L’Oréal Paris.
Μια πρωτοβουλία που αξίζει
STAND UP ενάντια στην παρενόχληση σε δημόσιους χώρους
Στις 8 Μαρτίου, την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η L’Oréal Paris εγκαινιάζει το πρόγραμμα Stand Up, με στόχο την ευαισθητοποίηση ενάντια παρενόχληση σε δημόσιους χώρους μέσα από μια παγκόσμιας κλίμακας έκκληση για ανάληψη δράσης. Από τα σχολεία και τις δημόσιες συγκοινωνίες έως τα φεστιβάλ και το διαδίκτυο, το Stand Up φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια παγκόσμια κοινότητα 1 εκατομμυρίου υπερασπιστών που θα εκπαιδευτούν στα 5 D: Direct (Μιλώ ευθέως), Distract (Απόσπαση προσοχής), Delegate (Αντιπρόσωπος), Document (Καταγραφή), Delay (Καθυστέρηση).
Ο όρος «παρέμβαση παρευρισκόμενων» αναφέρεται στην ανάληψη δράσης εκ μέρους των μαρτύρων για την εκτόνωση μιας κατάστασης και τη βελτίωση της ασφάλειας των δημόσιων χώρων. Για την εδραίωση του παγκόσμιου αυτού κινήματος, το Stand Up θα εστιάσει την εκπαίδευσή του στην καρδιά των τοπικών κοινοτήτων σε συνεργασία με σημαντικές ΜΚΟ που εργάζονται για την ισότητα των φύλων σε κάθε χώρα.
Παρενόχληση σε δημόσιους χώρους: προτεραιότητα και κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19
Όπως αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα σε συνεργασία με την Ipsos*, η παρενόχληση σε δημόσιους χώρους παραμένει ζήτημα προτεραιότητας, ακόμη και στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19. Από την έναρξη της πανδημίας, μία στις τρεις γυναίκες έχει βιώσει τουλάχιστον μία εμπειρία σεξουαλικής παρενόχλησης, ένας στους δύο ερωτηθέντες πιστεύει ότι η πιθανότητα σεξουαλικής παρενόχλησης σε δημόσιο χώρο έχει αυξηθεί, ενώ το 42% των ερωτηθέντων έχουν βρεθεί μπροστά σε τουλάχιστον ένα περιστατικό σεξουαλικής παρενόχλησης.
Επιπλέον, υπάρχει σαφής ανάγκη για περισσότερη εκπαίδευση και υποστήριξη: το γεγονός ότι τα άτομα δεν παρεμβαίνουν σε περιστατικά παρενόχλησης σε δημόσιους χώρους αποδίδεται για τους περισσότερους ερωτηθέντες στο γεγονός ότι δεν ξέρουν τι να κάνουν (αξίζει να αναφέρουμε ότι το 34% ισχυρίζεται ότι εάν είχαν γνώριζε τι έπρεπε να κάνει θα είχε ενεργήσει).
Επιπλέον, οι γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρουν ότι τώρα προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους περισσότερο από πριν, ειδικά για να αποφύγουν τη σεξουαλική παρενόχληση:
- Το 75% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αποφεύγει ορισμένα μέρη (+ 10% σε σύγκριση με το 2019)
- Το 59% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προσαρμόζει τα ρούχα και την εμφάνισή του (+ 9% σε σύγκριση με το 2020)
- Το 54% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αποφεύγει ορισμένα μέσα μεταφοράς (+ 10% σε σύγκριση με το 2020)
Αυτοί οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν ένα νέο πλαίσιο που εισήγαγε μια αίσθηση διαδεδομένου κοινωνικού άγχους: το 72% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η χρήση μάσκας επιτρέπει στους θύτες να κρύβονται και να αισθάνονται άθικτοι.
Προκειμένου να συνεχίσει να χτίζει ασφαλείς και χωρίς αποκλεισμούς χώρους για όλους, η L'Oréal Paris και οι ambassadors της ενθαρρύνουν το κοινό να συμμετάσχει στο κίνημα λαμβάνοντας την αντίστοιχη εκπαίδευση στο www.standup-greece.com και κάνοντας share περισσότερες πληροφορίες για την εκπαίδευση σε κοινωνικά δίκτυα, χρησιμοποιώντας ένα σχέδιο με τα 5Ds στο χέρι του καθώς και το hashtag #WeStandUp.
Το Stand Up ενάντια στην παρενόχληση σε δημόσιους χώρους έρχεται και στην Ελλάδα
H L'Oréal Paris, γιορτάζει φέτος τα 50 χρόνια της εμβληματικής υπογραφής «γιατί σας αξίζει» και εγκαινιάζει στην Ελλάδα το πρόγραμμα Stand Up against Street Harassment. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία σε συνεργασία με τη MKO Hollaback! μέσω της οποίας το brand φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια παγκόσμια κοινότητα 1 εκατομμυρίου υπερασπιστών που θα εκπαιδευτούν στα 5Ds.
Πάντοτε πιστή στο επαναστατικό σύνθημά της «Γιατί σας αξίζει», η L’Oréal Paris έχει αναλάβει πολλές πρωτοβουλίες με στόχο να γκρεμίσει τους φραγμούς που δεν επιτρέπουν στις γυναίκες να πιστέψουν στον εαυτό τους και στις δυνατότητές τους. Αξιοποιώντας την παγκόσμια αυτή απήχηση, το κίνημα Stand Up σύντομα θα ενεργοποιηθεί και στην Ελλάδα.
*Μεθοδολογία μελέτης
Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε από την Ipsos για λογαριασμό της L’Oréal Paris, σε 8 χώρες σε όλον τον κόσμο: στον Καναδά, τη Γαλλία, την Ινδία***, την Ιταλία, το Μεξικό, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Σε καθεμία από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, ερωτήθηκαν 2.000 άτομα (1.250 γυναίκες και 750 άνδρες). Συνολικά, ερωτήθηκαν 15.500 άτομα, από τις 5 Φεβρουαρίου 2019 μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου 2019. Οι συνεντεύξεις διεξήχθησαν διαδικτυακά.